O mně
Slovo autora
Jmenuji se Vojtěch Šimeček, pocházím z Opavska a v současné době jsem studentem navazujícího magisterského programu Historie-Obecné dějiny na Univerzitě Karlově. Restaurování a renovacím nejen jízdních kol se věnuji od svých třinácti let a zaměřuji se především na historická kola vyrobená v Sudetech. Doposud se mi podařilo vytvořit a sesbírat rozsáhlý archív propagačních materiálů a katalogů jízdních kol, které spadají do období 1920-1945. Obrací se na mne řada začínajících renovátorů i ze zahraničí se žádostmi o radu či pomoc. Dále umím poznat a určit výrobce historického jízdního kola jen podle tvaru mufen hlavového složení a také určit rok výroby podle nábojů, v případě kol Favorit a Es-Ka podle výrobního čísla. Vedle toho rád sbírám a konzervuji díly na historická kola. Mezi mé doposud největší projekty patří:
- Celková renovace pánského a dámského cestovního kola značky Achilles Ober Politz A. Schneider Co. (RV 1938 a 1935)
- Celková renovace originálního pánského kola Premier Works Eger (RV 1938)
- Repasování, elektrifikace a konzervace unikátního kola Waffenrad Steyr, určeného pro Reichswehr (RV 1928)
- Repasování a konzervace pánského sportovního kola EsKa Premier (RV 1989)
- Restaurování pánského sportovního kola Eska Sport (RV 1956)
- Restaurování vzácného pánského "zvláště silného kola" Tripol Rokycany (RV 1937)
- Restaurování vzácného dámského "luxusního kola" České Zbrojovky Brno (RV 1938)
- Restaurování pánského kola Stadion Rakovník (RV 1941)
- Konzervace
kola Nordmark, pravděpodobně z Hamburku (RV 1942)
Restaurování kola Nordmark(?)[1] (RV 1938) - Restaurování vzácného dámského kola Kondor Luxus výrobce Premier Works Eger (RV 1940)
- a řada dalších drobnějších repasí a dílčích projektů.
[1] Tento kus bohužel postrádá původní štítek, ale výrobcem jsem si jist.
Z hlediska mého vztahu k cyklistice bych řekl, že jsem staromilec. Rád pracuji s kůží, dřevem, opředenými dráty a původními díly. Vždy uvítám, když po mně někdo žádá přestavbu kola pro denní univerzální použití, ale zároveň mi ponechává volnou ruku při tvorbě kola s vlastní osobností. V tomto směru se mi velmi líbí činnost podniků Retroelektro a Harold Bicycles. Přestože jsem dogmatický v dodržování původních náležitostí, jejich práce mi přijde jako optimální kombinace obecně těžko slučitelných pojmů veterán/youngtimer a předmět denního používání/užité umění a rentabilita projektu. Miluji kompletní renovace či konzervace veteránů, ale myslím si, že větší budoucnost představují jízdní kola, která se dají používat za každých podmínek a veterán je třešničkou na pomyslném dortu, která je ale jen pro toho, kdo k si k ní najde cestu a nevadí mu se kvůli kilometru jízdy hodiny lopotit v dílně.
Vládnoucí pandemická situace způsobila, že jsem se více zaměřil na restaurování předmětů denního použití, především historických radiopřijímačů. Momentálně čekám na dodání přijímače Telefunken Rio, a dosud jsem pracoval na těchto kusech:
- Renovace stolního přijímače Philips 471A
- Restaurování trpasličího přijímače Tesla 306U Talisman
- Renovace trpasličího přijímače Tesla 308U Talisman
- Restaurování "kabelkového" tranzistorového přijímače Tesla T58
- Restaurování stolního gramorádia Tesla 1101A Dunajec
- Restaurování stolního gramorádia Tesla 1006A Sonáta
- Renovace přijímače Tesla 521A Popular
- Restaurování stolního gramorádia Tesla 1004A Ouvertura
- Restaurování přijímače Tesla Romance
- Restaurování autorádia Tesla 2101BV Orlík